

Ik weet waar ik recht op heb als het gaat om salaris, verlof en vakantie. En ook wat mijn plichten zijn!
Bereid je vandaag voor op de dag van morgen.
Bereid je vandaag voor op de dag van morgen.
De Cao Apotheken komt tot stand door onderhandelingen van de sociale partijen. Dit zijn de werkgevers vertegenwoordigd door de VZA (Vereniging Zelfstandige Apothekers) en de Associatie van Ketenapotheken (ASKA) én de werknemers vertegenwoordigd door FNV en CNV Zorg & Welzijn.
De Cao Apotheken regelt jouw primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals je salaris, je werktijdenregeling, vakantie en verlof. Ook vind je hierin een duidelijke functiebeschrijving en standaard arbeidsovereenkomsten.
De Cao Arbeidsomstandigheden Apotheken vult deze cao aan en bevat afspraken over arbeidsomstandigheden en het veilig werken in de apotheek. Denk bijvoorbeeld aan werkdruk, zwangerschap en gevaarlijke stoffen.
Dat deze zaken centraal geregeld zijn voor alle openbare apotheken is echt makkelijk. Zo weet je als werkgever en werknemer waar je aan toe bent en weet je wat je rechten en plichten zijn.
Vragen? Blijf er niet mee zitten!
Ben je werknemer en heb je vragen? Blijf er niet mee zitten en bel met de SBA Servicedesk telefoon 0900 722 26 67
(1 ct/p.m.) of mail naar servicedesk@sbaweb.nl.
Ben je werkgever bel dan met de afdeling Arbeidszaken van de KNMP, telefoon 070 – 373 72 71 (vanaf 11 uur).
De SBA heeft een eigen Cao. Hierin is bijvoorbeeld de hoogte van de premieafdracht die alle apotheken aan de SBA betalen vastgesteld. Ook deze komt tot stand door onderhandeling tussen sociale partijen. Lees meer over de Cao SBA en de SBA.