Cliëntgericht telefoneren

De cursus Cliëntgericht telefoneren is een aangename combinatie van theorie en praktijk. Je oefent met praktijkgerichte casuïstiek en situaties uit de eigen praktijk.
 
In de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • Doel telefonisch contact: met welk doel bel je een cliënt of word je gebeld?
  • De invloed van je stem en je houding.
  • Afstemmen op een cliënt die je niet ziet maar wel hoort.
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Wat doe je bij weerstand en emoties bij de cliënt en bij jezelf?
  • Wat kun je goed en wat kan nog beter?
  • Bijzondere gesprekstechnieken: verkoop-, advies- en informatievaardigheden, klachten.
  • Gezamenlijke afspraken maken om het telefonische cliëntcontact in de dagelijkse praktijk op een hoog niveau te brengen en te houden.

Na afloop van deze cursus kun je:

  • een klantgericht telefonisch gesprek voeren;
  • adequaat inspelen op weerstand en emoties bij de cliënt of zichzelf;
  • adviezen en informatie op een heldere en klantgerichte wijze met de cliënt delen.

We kunnen deze cursus ook voor je hele apotheekteam organiseren. Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar school@sbaweb.nl of neem contact op met onze cursuscoördinatoren op 030-6008520.

  • Cursus details
    Cursustitel Cliëntgericht telefoneren
    Kosten € 200,-
    Onderwerp Communicatie aan de balie
    Doelgroep De cursus is bestemd voor apothekersassistenten in de openbare apotheek (functiegroep 6 en 7)
    Voorkennis MBO niveau apothekersassistenten
    Uren zelfstudie 2
    Studiebelastinguren (SBU) 8
    Aantal bijeenkomsten 2
    SANA-keurmerk 294821/17.1128
    Registratiepunten 8
Deze cursus als incompany

Meer informatie

Hulp nodig bij je keuze?

Volledig cursusaanbod

Vol Schrijf je in op de wachtlijst
Toevoegen aan favorieten Verwijder uit favorieten

Heb je vragen?
Bel 0900 722 26 67