Het voeren van een farmaceutisch consult leidt tot een beter contact met de patiënt en uiteindelijk tot een behandelplan wat aansluit bij de patiënt, zijn zorgvraag en zijn context. Een goed consult heeft als resultaat dat een patiënt met vertrouwen start of verdergaat met de behandeling met een geneesmiddel. In de training Farmaceutisch consult leer je de kennis en oefen je met de vaardigheden om deze consultvoering te verlenen aan jouw patiënten.
Als apotheker(sassistent) heb je het eerste, en het meeste contact met patiënten. Een farmaceutisch consult voer je bij een uitgifte, bij handverkoop, bij een vraag om informatie of bij het geven van advies. Het kan plaatsvinden aan de balie, in de spreekkamer of aan de telefoon.
Reacties van deelnemers van deze training:
"Na het doornemen van de theorie had ik geen idee wat ik van de cursus kon verwachten. De cursusleider gaf een hele leuke praktische inhoud van de leerstof waarmee je aan de slag kan. Mijn complimenten."
"Hele gezellige , leerzame avond. Leuke docent prettige sfeer"
Tijdens deze training behandelen we onder andere de volgende onderwerpen:
- Het farmaceutisch consult, wat houdt het in?;
- De gespreksopbouw;
- Gespreksvaardigheden toepassen die nodig zijn voor het voeren van een farmaceutisch consult;
- Het farmaceutisch consult in de praktijk: invoering van farmaceutische consultvoering in de apotheek.
De cursus is opgezet aan de hand KNMP-richtlijn consultvoering.
Doelgroep: Apothekersassistenten, apotheekteams inclusief apotheker
De cursus bestaat uit een bijeenkomst van 2,5 uur en een voorbereidende e-learning en heeft een omvang van 5 SBU. De bijeenkomst is geaccrediteerd voor 2 punten voor apothekers.
Deze cursus kun je volgen als team in de vorm van een incompany cursus, op een moment en locatie wat jullie het beste past. Regelmatig verzorgen wij open inschrijvingscursussen. Je ziet deze verschijnen in de ‘agenda’ op onze website. De open inschrijvingscursussen van dit onderwerp gaan door bij een minimum van 5 deelnemers.