Jaargesprekken

Een goed uitgevoerd jaargesprek stimuleert de ontwikkeling van jou en je medewerkers en daarmee van de apotheek. Medewerkers krijgen meer inzicht en vertrouwen in hun kwaliteiten, kunnen goed aangeven hoe zij het meest tot hun recht komen en daardoor gemakkelijker inspelen op veranderingen.

Voordelen medewerkers

Met de jaargesprekken die je voert met je leidinggevende, heb je een belangrijk instrument in handen om te zorgen dat jij jezelf optimaal blijft ontwikkelen. Zo hou je plezier in je werk, haal je er voldoening uit en ben je op de langere termijn duurzaam inzetbaar, binnen of buiten de apotheek.

Voordelen leidinggevenden

Benut je de jaargesprekken optimaal, dan dragen ze bij aan:

  • Medewerkers die zich doorlopend ontwikkelen.
  • Een team dat goed functioneert en positief omgaat met veranderingen.
  • Laag ziekteverzuim, optimale inkoop en kostenbeheersing.
  • Goed geadviseerde en tevreden cliënten.
  • Een goede omzet en concurrentiepositie.



Voeren jullie in de apotheek beoordelingsgesprekken en functioneringsgesprekken dan val je onder de beoordelingssystematiek van de CAO Apotheken (art. 7 lid 4; bijlage 10).

Bekijk ook