Feedback geven en ontvangen
Een goed feedbackgesprek kan veel opleveren. Het biedt je bijvoorbeeld de kans om inzicht te krijgen in gedrag waar je je niet van bewust was. Ook kun je leren hoe je in een komende situatie, andere keuzes kunt maken die wellicht beter uitpakken. Hetzelfde geldt wanneer jij iemand op een goede manier feedback geeft: je kunt hiermee een persoon helpen te ontwikkelen, en mogelijk jullie samenwerking verbeteren.
Feedback kan lastig zijn: zowel om het te geven als om het te ontvangen. Wanneer het niet zorgvuldig gebeurt, kan feedback voelen als kritiek. Iemand kan zich onbegrepen voelen, of gekwetst. Dit zorgt ervoor dat we zowel het geven als ontvangen van feedback vermijden. Zonde! Want op deze manier onthouden we elkaar leerkansen. Met deze e-learning ga je hier verandering in brengen!
Je gaat onder andere met deze onderwerpen aan de slag:
1. Wat is feedback, en waarom is het belangrijk?
- Wat is feedback
- De kracht van positieve feedback en het geven van complimenten
- Feedforward: wat is het verschil met feedback?
2. Feedback geven
- Waanemen: feiten en interpretaties
- Feedbackregels
- Non-verbale communicatie
- De stappen in het feedbackgesprek
3. Feedback ontvangen (GROW model)
- Welke vragen kun je stellen?
- Hoe zorg je, dat je groeit van de feedback die je krijgt?
In deze e-learning doorloop je op je binnen 3 weken de theorie, ondersteund door video's en casuïstiek. Je sluit de e-learning af met een toets. Wanneer je minimaal 70% van de vragen goed hebt beantwoord, ontvang je een certificaat. Deze e-learning heeft een studiebelasting van 3,5 uur.
Deze scholing is mede tot stand gekomen met behulp van de Maatwerkregeling duurzame inzetbaarheid en eerder uittreden (MDIEU) van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
E-learning prijs p.p is €27,00