In gesprek met de patiënt
Wil jij patiënten op een ontspannen en effectieve manier te woord kunnen staan?
Begrijpen wat de behoefte is van de patiënt. Eenvoudig omgaan met lastige gesprekssituaties. Gemakkelijk kunnen schakelen van het ene gespreksniveau naar het andere. Dit met als doel dat de patiënt zich begrepen voelt en jij als apotheekmedewerker je doel bereikt.
Leerdoelen
- contact maken met de patiënt door betrokken en open te handelen, door af te stemmen op de verbale en non-verbale gedragingen van de patiënt;
- je eigen communicatiestijl en de communicatiestijl van patiënten herkennen;
- de verschillende communicatieniveaus herkennen en hiertussen schakelen in gesprek met de patiënt.
Onderwerpen
- contact maken;
- het principe van leiden en volgen in een gesprek;
- waarnemen en interpreteren;
- actief luisteren;
- structureren van een patiëntgesprek;
- mindset en communicatie;
- omgaan met lastige gesprekssituaties.
De cursus omvat 8 SBU en bestaat uit een twee bijeenkomsten van 3 uur (contacturen) en een e-learning van 2 uur. De contacturen kan je in jouw digitale KABIZ-portfolio registreren.
Deze cursus kun je volgen als team in de vorm van een incompany cursus, op een moment en locatie wat jullie het beste past. Regelmatig verzorgen wij open inschrijvingscursussen. Je ziet deze verschijnen in de ‘agenda’ op onze website. De open inschrijvingscursussen van dit onderwerp gaan door bij een minimum van 5 deelnemers.
Deze scholing is mede tot stand gekomen met behulp van de Maatwerkregeling duurzame inzetbaarheid en eerder uittreden (MDIEU) van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
De cursusprijs is p.p. €405,00 en per groep €1.350,-