SBA lanceert wervingscampagne gericht aan jongeren en ouders

‘Het recept voor jouw toekomst’: samen werven we de medewerkers van de toekomst!
Vandaag is de campagne “Het recept voor jouw toekomst” officieel live gegaan! Als apotheekteam spelen jullie een belangrijke rol in het verspreiden van de campagne. Door gezamenlijk de campagne uit te dragen hebben we een groot bereik. En dat is nodig om het beroep zowel landelijk als lokaal zichtbaar te maken.
Dit kun jij vanaf vandaag doen:
- In de apotheek kun je de posters ophangen en de flyer neerleggen. Ook kun je gebruik maken van onze narrowcasting video. Download ze hier. Via de QR-code op de promotiematerialen kom je terecht op de website www.werkenindeapotheek.nl waar geïnteresseerden alles over het vak en de opleiding apothekersassistent kunnen vinden.
- Daarnaast kun je de door ons gemaakte content downloaden en delen via je eigen social media en die van de apotheek. Maak gebruik van onze contentkalender om de content vooruit te plannen. Deze komen op een later moment online. Zo heb je er geen omkijken meer naar. Help jij mee?
Download hier het promotiemateriaal.
Over de campagne
“Het recept voor jouw toekomst”, een campagne gericht op schoolverlaters en ouders. Het doel is om werken in de apotheek op een positieve manier te promoten. Daarmee hopen we voor de toekomst veel leuke nieuwe collega’s aan te trekken.
We hebben een krachtige en pakkende song met een coole videoclip ontwikkeld, speciaal om jongeren te enthousiasmeren. De song is catchy en blijft hangen – perfect om op social media te delen en jongeren te bereiken.
De commercial
Blijf op de hoogte
Via de nieuwsbrief en onze social media houden we je op de hoogte van het laatste nieuws rondom de campagne. Ontvang je die nog niet? Meld je dan nu aan via het inschrijfformulier op onze website en volg ons op social media!
Uitstel lancering imagocampagne
Gezien de huidige ontwikkelingen in de sector en gesprekken die wij de afgelopen week hebben gevoerd, heeft SBA besloten om de landelijke Imagocampagne, die vanaf 2 december gepland stond, voorlopig toch uit te stellen.
Het zorgvuldig ontwikkelde campagnemateriaal, zoals de YouTube-video en de posters voor in de apotheek, blijft beschikbaar voor gebruik. Dit kan naar eigen inzicht worden ingezet om het beroep te promoten. De landelijke Imagocampagne zal live gaan zodra het moment daarvoor passend is. Dit zal naar verwachting volgend jaar zijn.